සංචාරක කර්මාන්තයේ වර්ධනයට පහසුකම් සැලසීමට හා ආයෝජන වැඩි කිරීම සඳහා ශ්රී ලංකා සංචාරක සංවර්ධන අධිකාරිය (SLTDA) රජය සහ පෞද්ගලික හා විදේශීය අංශ සමඟ අත්වැල් බැඳගෙන ඇත.
තරගකාරීව ඉදිරියෙන් සිටීමට නම් ක්රියාකාරී සංචාරක සමාගම් නවෝත්පාදනයන් සඳහා නිරන්තරයෙන් යොමුවිය යුතුය. සාම්ප්රදායික නිෂ්පාදන ජීවන චක්ර න්යාය පෙන්වා දෙන්නේ සාමාන්යයෙන් යම් නිෂ්පාදනයක වර්ධන, පරිණතභාවය, සන්තෘප්තිය සහ විකුණුම් හා ලාභ වල පහත වැටීම් නිසා S හැඩැති වක්රයක් දක්වන බවයි. මෙම න්යාය සංචාරක නිෂ්පාදන සඳහා ද සත්ය බව පෙනේ, එයින් අදහස් කරන්නේ නිෂ්පාදන සංවර්ධනය සහ නව නිෂ්පාදන නවෝත්පාදනයන් සංචාරක සමාගම් සඳහා වැදගත් වන බවයි.
තිරසාර සංචාරක සංවර්ධනය සඳහා සංචාරක නිෂ්පාදන වල කාර්යභාරයට සම්පත් වල ලාභදායී ප්රයෝජනය උපයෝගී කර ගනිමින් ආර්ථික තිරසාර පැවැත්මක් ඇති නිෂ්පාදන සාර්ථකව සංවර්ධනය කිරීම ඇතුළත් වේ. එපමණක් නොව, තිරසාර සංචාරක නිෂ්පාදනයක් නිර්මාණය කිරීමට උපකාරී වන තිරසාර සංචාරක ව්යාපාරයේ අනෙකුත් මූලධර්ම සලකා බලනු ඇත.
ඩච් බේ රිසෝර්ට් - කල්පිටිය
දෙද්දුව ලේක් රිසෝර්ට්
බෙන්තොට ප්රති සංවර්ධන වැඩසටහන
නැගෙනහිර වෙරළ සංවර්ධනය
1968 අංක 14 දරන ශ්රී ලංකා සංචාරක සංවර්ධන පනතට අනුව සංචාරක ව්යාපාරය ආශ්රිත සංවර්ධන ව්යාපෘති සැකසීම හා අනුමත කිරීමේ එකම අධිකාරිය ශ්රී ලංකා සංචාරක සංවර්ධන මණ්ඩලය වේ.
1968 අංක 14 දරණ සංචාරක සංවර්ධන පනතට සංශෝධනයක් වූ 1987 අංක 2 දරණ සංචාරක සංවර්ධන (සංශෝධන) පනතේ 73 A වගන්තිය යටතේ පෙර තිබූ ශ්රී ලංකා සංචාරක මණ්ඩලය විසින් සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශ 11 ක් ප්රකාශයට පත් කළේය. ශ්රී ලංකා සංචාරක මණ්ඩලයට හැකි වූයේ මෙම ප්රදේශ වල සංචාරක කටයුතු නියාමනය කිරීම පමණි.
2005 අංක 38 දරණ (TA) සංචාරක පනතට අනුව, වෙනත් ආර්ථික කටයුතු පවා නියාමනය කිරීමට සහ අධීක්ෂණය කිරීමට ශ්රී ලංකා සංචාරක සංවර්ධන අධිකාරියට (SLTDA) බලය ඇත. නව පනත යටතේ කිසියම් ප්රදේශයක් සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශයක් (TDA) ලෙස ප්රකාශයට පත් වූ පසු SLTDA විසින් සකස් කරන ලද නීති හා රෙගුලාසි වලට අනුකූලව සියළුම නව සංවර්ධනයන් සිදු කෙරෙන බවට ඔවුන් වග බලා ගත යුතුය.
සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශ ලෙස ප්රකාශයට පත් කළ යුතු ස්ථාන (TDA) හඳුනා ගැනීම.
ප්රදේශය තුළ තිරසාර සංවර්ධනය සඳහා නිශ්චිත රෙගුලාසි සකස් කර TDA යටතේ ක්රියාකාරකම් නිරීක්ෂණය කරන්න.
මෙම රෙගුලාසි සකස් කිරීමට නියමිතව ඇත්තේ පරිසර අමාත්යවරයා (TA 29 (3) (අ) සහ (ඇ) වගන්තිය) සහ පුරාවිද්යා කොමසාරිස්වරයා (TA 29 (4) (අ) සහ (ආ) වගන්තිය) හෝ වෙනත් අදාළ අමාත්යවරයෙකු (TA 29 (5) වගන්තිය) සමඟ සාකච්ඡා කිරීමෙන් පසුවය. පොදු මාර්ග, පොදු ස්මාරක, ආගමික ස්ථාන, පොදු උද්යාන, පොදු කාර්යාල, පාසල්, බෙහෙත් ශාලා සහ වෙනත් පොදු ස්ථාන සහ රජය, පළාත් සභාව හෝ ප්රාදේශීය අධිකාරියක් විසින් සපයනු ලබන පහසුකම් සඳහා එවැනි රෙගුලාසි අදාළ නොවේ (TA 27 (4) (අ) වගන්තිය).
TA 26 (2) වගන්තියට අනුව TDA ප්රකාශයට පත් කිරීමට පෙර මහජන අදහස් විමසීමක් කළ යුතුය.
TA 29 (2) වගන්තියට අනුව මධ්යම පරිසර අධිකාරියේ නිර්දේශ ලබා ගත යුතුය.
TA 27 (2) වගන්තියට අනුව, SLTDA හි නිර්දේශය මත TDA ගැසට් කළ හැකිය. එවැනි නියෝගයක් වසර දහයක් සඳහා වලංගු වේ.
TA හි 30 වන වගන්තියට අනුව - TDA භූමියක් සඳහා SLTDA විසින් අදාළ විෂය අමාත්යවරයා සමඟ සාකච්ඡා කර රෙගුලාසි සකස් කළ හැකි අතර, සංචාරක ප්රදේශ සහ ස්වාභාවික මංපෙත් ප්රකාශයට පත් කිරීමටත්, ඒවා සඳහා ගාස්තු අය කිරීමටත් හැකිය.
තිරසාර සංවර්ධනය සහතික කිරීම සඳහා බලතල, යුතුකම් හා කාර්යක්ෂම ලෙස ක්රියා කිරීම සඳහා SLTDA ට TDA (25 TA) ට අධිකාරී බලයක් තිබිය යුතුය. (TDA 27 (3) වගන්තිය). 1980 අංක 47 දරන ජාතික පාරිසරික පනත සහ පුරාවස්තු ආඥා පනත යටතේ පාරිසරික සැලසුම් කිරීම සහ පුරාවිද්යා සංරක්ෂණය ඊට ඇතුළත් ය. (18 වන පරිච්ඡේදය) (TDA 29 (1) වගන්තිය)
යම් නියාමනයකට පටහැනිව යම් වරදකරුවෙකු වරදකරු වුවහොත් (නඩු විභාගයෙන් පසු), රුපියල් 25,000 කට නොඅඩු සහ 100,000 නොඉක්මවන දඩයකට යටත් විය යුතුය. (TA 28 (1) වගන්තිය))
සංචාරක ආකර්ෂණීය ස්ථාන වලට අවශ්ය ඓතිහාසික හෝ පාරිසරික අවශ්යතා ඇති පහසුකම් සහ ස්ථාන ලැයිස්තුවක් සකස් කළ යුතුය.
(TA 26 (3) (3) වගන්තිය).
ඇතුළු වන පුද්ගලයින්ට ආරක්ෂාව සැපයීම සහ සෞඛ්ය උපද්රව වැළැක්වීම හෝ අවම කළ යුතුය (TA 27 (4) (b) වගන්තිය).
2003 අංක 25 දරණ සංචාරක පනත සහ අනෙකුත් අදාළ පනත් (CCD, UDA යනාදිය) අධ්යයනය කිරීම සඳහා නීති උපදේශක ආයතනික සේවාවන් ලබා ගැනීම සහ SLTDA මඟින් සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශ ප්රකාශයට පත් කිරීම සඳහා අනුගමනය කළ යුතු ක්රියා පටිපාටිය සකස් කළ යුතුය. නිර්දේශිත ක්රියා පටිපාටිය සඳහා උපදේශක සමාගම අදාළ රජයේ දෙපාර්තමේන්තු හා නීතිපති දෙපාර්තමේන්තුවේ එකඟතාවය ලබා ගත යුතුය.
සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශ ලෙස ප්රකාශයට පත් කළ යුතු ස්ථාන හඳුනා ගැනීම.
තෝරාගත් TDA සඳහා නිශ්චිත නීති සහ රෙගුලාසි සකස් කිරීම.
සෑම TDA පිහිටුවීමකදීම අවශ්ය සම්පත් සහිත (මානව, මුදල් සහ නිසි නීති සම්පාදනයන් සහිත) SLTDA ප්රාදේශීය කාර්යාලයක් පිහිටුවිය යුතුය.
1968 අංක 14 දරණ සංචාරක සංවර්ධන පනතේ (TDA) ප්රතිපාදන අනුව සංචාරක ආයතන ලියාපදිංචි කරන ලදී. 2005 අංක 38 දරණ (TA) සංචාරක පනතේ 68 (2) වගන්තියට අනුව 1968 අංක 14 දරණ සංචාරක සංවර්ධන පනතේ IV වන පරිච්ඡේදයේ 77, 78, 79, 80, 81 සහ 82 යන වගන්ති අවලංගු කෙරේ. තවද, අදාළ ඉදිරි සැලසුම් ද අවලංගු කෙරේ.
TDA 77 වන වගන්තිය | සංචාරක හෝටල් කේතය (4 වන උපලේඛනය) |
TDA 78 වන වගන්තිය | සංචාරක නියෝජිත කේතය (5 වන උපලේඛනය) |
TDA 79 වන වගන්තිය | සංචාරක මාර්ගෝපදේශක කථිකාචාර්ය කේතය (6 වන උපලේඛනය) |
TDA 80 සහ 81 වගන්තිය | නිශ්චිත සංචාරක සේවා සංග්රහය (7 වන උපලේඛනය) |
TDA 82 වන වගන්තිය | වෙනත් ඕනෑම කේතයක් |
දේශීය හා ජාත්යන්තරව පිළිගත් ප්රමිති සංවර්ධනය කිරීම, බලාත්මක කිරීම සහ නඩත්තු කිරීම සඳහා වර්තමාන නිර්ණායකයන් සමාලෝචනය කර අවශ්ය වෙනස්කම් සිදු කළ යුතුය. සංචාරක ව්යවසායන් සහ සංචාරක සේවා වර්ගීකරණය කර ලියාපදිංචි කිරීමේ නියෝගය SLTDA හි නිර්දේශය මත අමාත්යවරයා ගැසට් කරනු ඇත. (TA 48 (1) වගන්තිය). එවැනි නියෝග පාර්ලිමේන්තුවට ඉදිරිපත් කළ යුතුය. (TA 48 (2) වගන්තිය)
සංචාරක ව්යවසායන් සහ සංචාරක සේවා ලියාපදිංචිය සඳහා අනුගමනය කළ යුතු ක්රියා පටිපාටිය සහ බලපත්ර නිකුත් කිරීමේ ආකාරය. (TA 48 (3) (6) (7) (8) වගන්ති).
සෑම සංචාරක ව්යවසායකටම සහ සංචාරක සේවාවකටම SLTDA හි ලියාපදිංචි වී නිකුත් කළ යුතු බලපත්රයක් තිබිය යුතුය.
(TA 48 (3) වගන්ති).
ලියාපදිංචි ගාස්තු සහ බලපත්ර ගාස්තු ගැසට් පත්රයකින් ප්රකාශයට පත් කෙරේ (TA 48 (4) වගන්තිය).
SLTDA මඟින් බලපත්රලාභී සංචාරක ව්යවසායන් සහ සංචාරක සේවා පිළිබඳ ලේඛනයක් පවත්වාගෙන යාම.
අධිකාරියේ ලියාපදිංචි වී බලපත්රලාභී සියළුම සංචාරක ව්යාපාර සහ සංචාරක සේවා සෑම වෙළඳ දැන්වීමක් සහ සන්නිවේදනයක්ම පිළිබඳව දැනුම් දිය යුතුය. (TA 48 (9) වගන්තිය).
SLTDA හි ලියාපදිංචි නොකළ සංචාරක ව්යාපාර සහ සංචාරක සේවා SLTDA හි ලියාපදිංචි වී ඇති බවට ප්රකාශයට පත් කිරීම වරදකි. (TA 48 (10) වගන්තිය).
අපගේ නිර්ණායකයන්ට අනුකූලව කිසිදු සංචාරක ව්යාපාරයක් හෝ සංචාරක සේවාවක් SLTDA හි ලියාපදිංචි වී නොමැති නම් ව්යාපාර නොකළ යුතුය ඔවුන් එසේ කරන්නේ නම් එය වරදකි (TA 48 (4) වගන්තිය).
බලපත්රය ප්රතික්ෂේප හෝ අවලංගු කරන ලද ඕනෑම පුද්ගලයෙකුට මේ සඳහා ඇමතිවරයා විසින් පත් කරන ලද අධිකරණයකට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කළ හැකිය. විනිශ්චය මණ්ඩලයේ සංයුතිය සහ විනිශ්චය මණ්ඩලය විසින් අනුගමනය කළ යුතු ක්රියා පටිපාටිය නියම කළ යුතුය (TA 51 වගන්තිය).
අධිකාරියේ සංකේතය ඇමතිවරයා විසින් නියම කළ යුතුය. නියමිත පරිදි ලියාපදිංචි කර ඇති සියලුම සංචාරක ආයතනවලට නියමිත පරිදි සංකේතය භාවිතා කිරීමට හෝ ප්රදර්ශනය කිරීමට අවසර දී ඇත (TA 52 (1) වගන්තිය).
SLTDA අනුමැතිය නොමැතිව සංකේතය භාවිතා කිරීම වරදකි (TA 52 (2) සහ (3) වගන්තිය). පනතේ දඩය නියම කර නැත.
ලියාපදිංචි නොකළ සංචාරක ව්යාපාර සහ සංචාරක සේවා SLTDA හි ලියාපදිංචි ඒවා ලෙස ප්රකාශයට පත් කිරීම වරදකි
(TA 48 (10) වගන්තිය).
SLTDA හි උපදෙස් මත අමාත්යවරයා සියළුම සංචාරක ව්යාපාර සහ සංචාරක සේවා සඳහා චර්යාධර්ම නියම කරමින් රෙගුලාසි සකස් කළ යුතුය. (TA 49 (1) වගන්තිය)..
සංචාරක ව්යවසායන් සහ සංචාරක සේවාවන් ආචාර ධර්ම පද්ධතියට අනුකූල නොවන්නේ නම් උපරිම වශයෙන් රුපියල් 100,000 ක දඩයකට යටත් වේ.
SLTDA උපදෙස් මත අමාත්යවරයා සංචාරක ව්යාපාර සහ සංචාරක සේවාවන්හි වර්ගීකරණ ප්රමිති නියම කරනු ඇත..
(TA 50 (1) (2) වගන්තිය).
නිශ්චිතව දක්වා ඇති ප්රමිතිය පවත්වා නොගන්නේ නම්, එම ආයතන විසින් ප්රමිති වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා පියවර ගත යුතුය.
ප්රමිතීන් පවත්වා ගැනීමට ආයතන අපොහොසත් වුවහොත් SLTDA විසින් බලපත්රය අවලංගු කරනු ලැබේ (TA 50 (3) වගන්තිය).
නීති උපදේශන ආයතනයක සේවය ලබා ගැනීම සඳහා, පනතට අනුකූලව අවශ්ය ලිපි ලේඛන සකස් කිරීම.
අවශ්ය මානව හා මූල්ය සම්පත් හඳුනා ගැනීම සඳහා අපි තෝරාගත් කළමනාකරණ උපදේශක සමාගම සමඟ එක්ව කටයුතු කරන්නෙමු.
මෙම පනත යටතේ සංචාරක සංවර්ධන ප්රදේශ (TDA) පිහිටුවීමට ද සැලසුම් කර ඇත
TDA තුළ ප්රාදේශීය කාර්යාල පිහිටුවීමට අවශ්ය නම්, සංචාරක ව්යවසායයන්ගේ ගුණාත්මකභාවය සහතික කිරීමට හා විවිධ දිස්ත්රික්කවල මාසික ජංගම සේවා අඛණ්ඩව පවත්වාගෙන යාම සඳහා ආයතනික සේවා අංශයේ එක් නිලධාරියෙකු එම කාර්යාලයේම සේවයේ යෙදවිය යුතුය.